reklama

Fantázia

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes som objavila citát, ktorý ma veľmi oslovil. „Človek vníma len ten svet, ktorý v sebe nosí.“ Vyslovil ho Antoine de Saint-Exupéry. Spisovateľ, ktorý napísal knihu Malý princ. Každý, kto čítal túto knihu, by mohol tento citát pochopiť. Je vidno, že autor musel mať nejaký svoj vlastný svet, kam unikal pred spoločnosťou. Ja si myslím, že práve preto vymyslel Malého princa ako bytosť z „iného“ sveta. Nehanbím sa tvrdiť, že aj ja mám takúto možnosť unikať pred skutočným svetom. Znie to trochu šialene, ale vôbec nie je. Veľa ľudí by mi závidelo túto možnosť, pretože je to najlepšie, čo človek môže urobiť pre vlastné dobro. Uniknúť do raja oddychu, bez zbytočných problémov, stresu a psychického vyťaženia či už v škole alebo v práci. Ponoriť sa doň, jednoducho vypnúť, všetko vyhodiť z hlavy. Môžem vám povedať, že je to super. Človek potom vníma všetko optimistickejšie, svet sa preňho nestáva niečím nedosiahnuteľným, ale niečím, čím treba počas života jednoducho prejsť. Jasné, že v skutočnom živote budeme musieť čeliť rôznym aj veľmi ťažkým situáciám, no ako povedal francúzsky spisovateľ Marcel Proust, „Roky, ktoré boli pre mňa utrpením a ťažobou ma naučili najviac. A tie šťastné roky? Nič mi nedali.“ A je to vážne tak. Nemusíte hneď unikať do vlastného sveta, i keď je to fajn, no obrňte sa sebaistotou a preneste sa aj cez zlé veci, pretože prídu krajšie dni. Možno nie zajtra, ani o mesiac. Ale prídu. A nesmiete sa pocitu radosti vyhýbať. I keď ste práve nevyhrali v lotérii, ani nezískali Nobelovu cenu. Preto prebuďte ducha, ktorý vo vás drieme a túži byť prebudený a oddajte sa šťastným myšlienkam a predstavám. Stojí to za to.

Ivona Fořtová

Ivona Fořtová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dievča z mäsa a kostí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu